سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا نگهداری بستنی در جایخی یخچال درست نیست؟

- گزینش بستنی قیفی، مبتنی بر طعم یا این که تندرست؟

درصورتی که یک جام کیم شیری را که دربردارنده خامه، چربی و شکر میباشد نمایندگی یخچال ارج در مشهد با همین ترازو شیر مقایسه کنیم متوجه می شویم چربی کیم دو سه برابر بیشتر از شیر و از نوع گیاهی و واحد سنجش پروتئین آن مقداری زیادتر بوده، اما کلسیم و بعضا ریز مغذی های آن امکان جذب ذیل تری دارا هستند.

کیم لایت:به عبارتی بستنی قیفی رژیمی میباشد که در آن از قندهای تصنعی و مصنوعی فاقد کالری به کار گیری میشود البته زیرا خامه و چربی گیاهی از ترکیبات مهم آن میباشد و زیرا چربی ها دو برابر مواد شیرین سازنده کالری میباشند پس نمی اقتدار به رژیمی بودن این تولیدها پشت گرمی کرد.

بستنی قیفی زمستانی:مغایر اعتقاد عوام مردم، این کالا از شیر و خامه تنظیم نمیشود و در مجموعه تنقلات قنادی قرار می‌گیرد. ماده پف دار درون بستنی قیفی زمستانی نوعی کرم میباشد که با روغن، شکر، اسانس و گهگاه هم مواد رنگی تنظیم می گردد و برای حجیم و پف دار کردن آن از هوا یاری میگیرند.

بستنی قیفی لواشکی:این بستنی قیفی به این دلیل‌که از شیر و چربی تنظیم نمی‌شود در مقایسه با بقیه بستنی قیفی های شیری، کالری و قیمت تغذیه ای کمتری دارااست و علاوه بر داشتن ترکیبات ترش دربردارنده شکر بوده ضمن این که نمک آن زیاد و برای مبتلایان به پرفشاری خون محدودیت مصرف داراست.

فالوده:فالوده شالوده لبنی ندارد و زیرا از نشاسته و شکر تهیه و تنظیم گردیده‌است قیمت تغذیه ای چندانی ندارد البته در مقایسه با کیم های شیری فاسد نمی‌شود البته بایستی در طی خرید به بهداشت ظروفی که فالوده در آن تنظیم و حفظ می‌گردد اعتنا کرد.

 

- ساخت و ساز صنعتی بستنی قیفی به منفعت یا این که ضرروزیان ما؟

خیلی ها تصور می نمایند کیم های صنعتی دربردارنده مواد حفظ کننده می‌باشند. بستنی قیفی ها در یخچال فریزر به طور یخ‌زده مراقبت می‌شوند و زیرا در دمای سردخانه، میکروبی که بخواهد باعث به خرابی کیم گردد، قابلیت و امکان پرورش و نشر ندارد و این جنس لبنی نیازی به اضافه کردن مواد محافظ ندارد.

کاسه های بستنی قیفی، معمولا از کالا پلی پروپیلن میباشند که مصرف مجدد آنان تهدیدکننده تندرست وجود ندارد البته در شکل ساخت سوراخ، رخنه‌ یا این که حتی خراش هایی درون کاسه، زیرا قابلیت و امکان نفوذ مواد غذایی و میلیاردها میکروب حتی‌د‌ر خراش های کوچک وجود داراست بایستی از مصرف آن دوری گردد. بر اثر تغییراتی در رنگ و صورت این ظروف هم بایستی آن ها به دور انداخته شوند. این ظروف بیشتر برای مراقبت میوه و سبزی و غذاهای سرد گردیده و خشکبار مطلوب اند. این ظروف از کالا آلومینیم بوده و جدار آنان آکنده‌از خراش میباشد و احتمال داراست بر اثر شست وشوی نامناسب، منبع منتقل کننده آلودگی شیمیایی و میکروبی به فرآورده باشد. در فالوده را از جای های بهداشتی و دارای اعتبار بخرید و کوشش تان بر این باشد که گونه های کارگاه ای آن را تعیین نمایید.

 

 

 

 

 

نباید بستنی قیفی را در یخچال فریزر نگه داشت؟

 

 

- بستنی بخوریم؟

با این که مطمئن هستیم کیم های قیفی را از شیرهای پاستوریزه سوله تهیه و تنظیم می نمایند ولی می بایست بدانیم عدم شست وشوی دائمی دستگاه های کیم ساز قیفی و باقی ماندن وقتگیر بازه ترکیبات بستنی قیفی در‌این دستگاه ها خویش عاملی برای منع مصرف این سیرتکامل تولیدات میباشد.

درمورد نان بستنی قیفی نیز می بایست اعلام کرد برای آن که نان بستنی قیفی حالتی درخشان و درخشنده به خویش گیرد به آن اکسیدتیتانیوم میافزایند. در کارخانه هایی که‌این نان به طور غیر مجاز برای کیم های قیفی و سنتی پخت می‌شود از اکسید تیتانیومی استعمال میشود که صنعتی بوده و کیفیت و رتبه خلوص پایینی داراست و به جهت داشتن مواد و فلزات سمی غیرخوراکی، ترساندن کننده سالم مصرف کننده میباشد.

راجع به کیم با روکش شکلات هم می بایست اظهار کرد که روغن گزینه به کار گیری در اکثر اوقات شکلات های کاکائویی و روکش کیم ها از نوعی میباشد که دربردارنده درصد بالاتری روغن پالم میباشد و به جهت داشتن چربی های اشباع و ترانس، خطر ابتلا به بیماری های کرونر قلبی را ارتقاء می‌دهد.